Partner serwisu
Mobilność

Drogie oferty na zaprojektowanie mazowieckich szlaków EuroVelo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Drogie oferty na zaprojektowanie mazowieckich szlaków EuroVelo
wiz. EuroVelo
W województwie mazowieckim miałoby powstać aż 1 100 km tras dróg rowerowych. Mowa o trasach łączących Warszawę z województwami łódzkim, podlaskim, warmińsko-mazurskim i świętokrzyskim. Trwa poszukiwanie projektantów. Niestety, żadna ze złożonych ofert na opracowanie koncepcji poprowadzenia szlaków nie zmieściła się w budżecie zamawiającego. Niektóre przekroczyły budżet niemal trzykrotnie.

Mazowsze chce opracować wojewódzkie trasy rowerowe, które będą częścią europejskich szlaków EuroVelo. Trasy te mają połączyć Warszawę z innymi miastami w regionie, ale nie tylko. – Będą prowadziły m.in. do województw łódzkiego, podlaskiego, warmińsko-mazurskiego czy świętokrzyskiego. Założeniem projektu jest to, aby biegły one możliwie bezkolizyjnie. Ścieżki mają być poprowadzone m.in. wałami przeciwpowodziowymi czy wzdłuż linii kolejowych, co pozwoli je skomunikować z transportem publicznym. Parametry tras będą dostosowane do pełnienia funkcji turystycznych, ale i transportowych. Po to, aby lokalne ścieżki stały się wygodną alternatywą dla innych środków komunikacji – zaznacza Janina Ewa Orzełowska, członkini zarządu województwa mazowieckiego.

Województwo znalazło projektantów dla dwóch tras, jednak dla kolejnych dwóch wciąż jest w trakcie poszukiwań. Zamawiający chce opracować trasę EuroVelo 2, zwaną Szlakiem Stolic. Ten międzynarodowy szlak o długości 5,5 tys. km przebiega od Galway w Irlandii do Moskwy w Rosji. Przechodzi przez siedem państw: Irlandię, Anglię, Holandię, Niemcy, Polskę, Białoruś i Rosję. Mazowsze chce opracować koncepcję dla odcinka rozpoczynającego się z Warszawy do granicy województwa lubelskiego, co łącznie daje 205 km. Wskazano wstępnie, że trasa ma zostać poprowadzona wzdłuż linii kolejowej Warszawa-Białystok, wałami Bugu i drogami lokalnymi.

Druga część dotyczy opracowania koncepcji dla trasy EuroVelo 11, zwaną Bestią Wschodu. Jej długość określa się na ok. 6,7 tys. km. Rozciąga się od północno-wschodniego krańca Norwegii aż do słonecznej Grecji. Jak opisują to pomysłodawcy, EuroVelo 11 poprowadzi rowerzystów przez sześć niezwykle różnych stolic: modne Helsinki, urokliwe Wilno, warszawskie „Miasto Feniks”, „Białe Miasto” Belgrad, ekscytujące Skopje i starożytne Ateny. Mazowsze ma za zadanie opracować koncepcję dla trasy o długości 175 km od Warszawy do granicy województwa podlaskiego. Trasa ma zostać poprowadzona wzdłuż Kanału Żerańskiego, wzdłuż drogi krajowej nr 61, rzeki Narwi i drogami lokalnymi.

Na pierwszą część zamówienia województwo przygotowało pulę 1,44 mln zł. Zgłosiło się siedem firm projektowych. Najtańszą ofertę na kwotę 1,87 mln zł złożyła Infra – Centrum Doradztwa. Najdroższa oferta wyniosła z kolei 3,94 mln zł. Na drugą część zamówienia przygotowano natomiast, 1,1 mln zł. Również zainteresowanych tą częścią jest siedem firm. Żadna nie zmieściła się budżecie. Najtańsza oferta opiewa na 1,65 mln zł również od firmy Infra – Centrum Doradztwa. Najdroższa złożona oferta w przetargu ma natomiast 3,93 mln zł. Wybór firmy projektowej poprzedzi analiza kryterium cenowego (60 proc.) oraz dwóch parametrów jakościowych – doświadczenia zawodowego projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej (20 proc.) oraz terminu wykonania zamówienia (20 proc.). Przy tym ostatnim parametrze zamawiający przyzna maksymalną liczbę punktów za termin nie przekraczający 365 dni.

Zadaniem firmy projektowej dla każdej części będzie ustalenie ostatecznego przebiegu trasy rowerowej i zakresu inwestycji i koniecznych do przeprowadzenia robót budowlanych. Planiści przedstawią rozwiązania techniczne i opracują szacunkowe koszty wytyczenia szlaku. Obowiązkiem wykonawcy będzie także pozyskanie opinii, uzgodnień i decyzji oraz opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie zaprojektuje europejskie szlaki rowerowe

Mobilność

Mazowieckie zaprojektuje europejskie szlaki rowerowe

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2024

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

Komunikacja

W Małopolsce budują drogi dla rowerowych długodystansowców

Przestrzeń

Zobacz również:

Mazowieckie zaprojektuje europejskie szlaki rowerowe

Mobilność

Mazowieckie zaprojektuje europejskie szlaki rowerowe

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2024

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

Komunikacja

W Małopolsce budują drogi dla rowerowych długodystansowców

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5